Het belang van kennis en originaliteit

7. Hou je kennis op peil

Het klinkt wellicht logisch, maar als intermediair moet je echt alle ins en outs weten van wet- en regelgeving, cao’s, et cetera. Je kunt je kennis bijspijkeren door webinars te volgen en evenementen te bezoeken, zoals beurzen en workshops. De Stichting Examens Uitzendbranche (SEU) kan u helpen bij de kwaliteit en het niveau van uw uitzendorganisatie.

Zeker als je je richt op een specifieke doelgroep of branche, is het belangrijk om relevante kennis in huis te hebben. en te houden. Het aloude spreekwoord ‘kennis is macht’, is hier zeker van toepassing.

8. Val op met een originele offerte

Opvallen kan ook door de offerte op een originele manier aan te bieden. Veel mensen zijn visueel ingesteld. Door meer beeld in de offerte te gebruiken, bijvoorbeeld in de vorm van een foto of infographic, kun je een onvergetelijke indruk maken.

Hetzelfde geldt voor het ontwerp van briefpapier en visitekaartjes. Standaard geprinte visitekaartjes blijven minder snel hangen in het geheugen dan originele visitekaartjes. Val op door ander materiaal of een speciale vorm te gebruiken. Let er wel op dat het gekozen materiaal of de stijl bij je organisatie past.

Is duurzaamheid een belangrijk aspect? Kies dan bijvoorbeeld voor visitekaartjes op gerecycled papier. Een bijzonder visitekaartje kan een interessante aanleiding voor een gesprek zijn, waarin je de kans krijgt om over je organisatie te vertellen.

9. Verras klanten en uitzendkrachten

Onderhoud intensief contact met je klanten door regelmatig op bezoek te gaan. Ook werkt het geven van een relatiegeschenk goed. Wees hier gerust creatief in.

Stuur jee klant niet alleen tijdens de feestdagen een verrassing, maar feliciteer een klant wanneer zij jarig zijn, stuur paaseitjes rond de paastijd of een paraplu in de herfst. Zo laat je zien dat je betrokken bent.

Zorg ervoor dat je niet alleen voor klanten goed bereikbaar bent, maar ook voor kandidaten. Dat kan telefonisch zijn, maar bijvoorbeeld ook via een chatfunctie op de website. Bouw een netwerk op waarin intermediairs elkaar helpen. Mocht een kandidaat niet binnen jouw doelgroep passen, dan kunt je hem helpen door hem in contact te brengen met een ander bureau. Je kunt de kandidaat ook de mogelijkheid bieden om een opleiding te volgen of zich te laten omscholen.