Uniek, creatief, veelzijdig
2. Kies een unieke bedrijfsnaam
Eén van de moeilijkste punten bij het starten van een bedrijf is het bedenken van een goede en unieke naam. Namen als ’Uitzendbureau X’ of ’X personeelsdiensten’ zijn veelvoorkomend. Wees creatief en kies een naam die gemakkelijk uitgesproken kan worden en die -als het even kan- eenvoudig te schrijven is. Controleer ook direct of er een domeinnaam van de bedrijfsnaam beschikbaar is. Bij een bedrijfsnaam hoort ook een logo. Zorg voor een duidelijk logo met vaste huisstijlkleuren. Maak het daarbij niet te bont met veel of exotische kleuren. Zorg dat je ook beschikt over het juiste bestandsformaat van het logo. Dit bespaart je later een hoop tijd wanneer je je logo op bijvoorbeeld promotiemateriaal wilt laten drukken. Veel drukkers vragen om het logo als EPS-bestand aan te leveren.
3. Creatief werven
Met de groeiende vraag naar personeel, is het belangrijk om creatief te zijn bij het werven van kandidaten.
Dit kan bijvoorbeeld door iets extra's te bieden, zoals scholing. Of door te focussen op een specifieke doelgroep, zoals 50-plussers.
4. Breid dienstverlening uit
Een bewezen manier om je te onderscheiden van anderen, is door extra of aanvullende diensten te leveren. Een voorbeeld: de intermediair die niet alleen de selectie van kandidaten doet, maar ook assessments aanbiedt of uitvoert in opdracht van de werkgever. Het bedenken van nieuwe of aanvullende diensten vergt wat creativiteit, maar kan heel succesvol zijn.