Je bent intermediair of staat op het punt dat te worden

Gefeliciteerd, je hebt gekozen voor één van de leukste vakken die bestaat.

Maar… ken je echt alle ins en outs op het gebied van salarisadministratie en de alsmaar veranderende wet- en regelgeving? Weet je je weg naar alle relevante subsidies te vinden?

Oftewel, ken je de verplichtingen die je als juridisch werkgever hebt en ben je in staat om je complete administratie volledig foutloos en 'compliant' uit te voeren? Allemaal vraagstukken waar je je niet mee bezig hoeft te houden als je je backoffice uitbesteedt.

In deze whitepaper leer je waarom uitbesteden voor élke intermediair ideaal is!

Flexibiliseringstrend vraagt om zekerheid en aandacht

Iedereen is zich ervan bewust dat in Nederland steeds flexibeler wordt gewerkt. In Nederland werken ruim 200.000 mensen op basis van een payrollcontract (cijfers: ABU, 2015). Naar verwachting neemt de flexibiliseringstrend de komende jaren alleen maar toe, en blijft het aantal uitzenduren verder stijgen. Het totaal aantal uitzenduren nam in het tweede kwartaal van 2017 met 4,2 procent toe.

Dit is de grootste stijging uitzenduren in ruim 10 jaar (cijfers: CBS).

Deze flexibiliseringstrend in combinatie met de schaarste aan werknemers vraagt een andere werkwijze van intermediairs. Bedrijven, jouw klanten dus, vragen om volledige ontzorging én willen bovenal geen risico lopen.

Dit betekent dat je moet beschikken over alle certificeringen, actuele kennis van wet- en regelgeving, een up-to-date administratie en voldoende liquide middelen. Daarnaast moet je goed op de hoogte zijn van de inzet, de tevredenheid, het verzuim en de re-integratie van geplaatste werknemers.

Tijdrovende (en kostbare) bezigheden die wel eens ten koste kunnen gaan van hoofdaspecten van je werk: aandacht voor klanten, het vinden en behouden van.

Om juist daar voldoende tijd voor over te houden, is het uitbesteden van je backoffice een ideale optie!

Een administratieve dag uit het leven van een intermediair

Op basis van de urendeclaraties, verloon je de uitzendkrachten (werknemers). Je zorgt dat de loonstroken wekelijks de deur uitgaan en dat klanten hun factuur tijdig ontvangen. Betalen ze die niet op tijd, dan gaat je hier achteraan. Je verwerkt lopende loonbeslagen, verricht nog even snel alle pensioen- en loonbetalingen aan je eigen leveranciers en zorgt er voor dat eventuele voorschotten ingehouden en verwerkt worden.

Tussendoor handel je ook telefoontjes af van zieke werknemers, zoek je vervangende kandidaten voor deze mensen en regel je de contacten met het UWV. Daarnaast beantwoord je vragen van werknemers, zoek je uit hoe het zit met de inlenersbeloning, voer je intakegesprekken en werf je nieuwe klanten. Tenslotte krijg je audits om je certificeringen te behouden en verwacht de Belastingdienst correcte en stipte aangiftes.

En alle gegevens en documentatie bewaar je in verschillende bestanden, systemen en dossierkasten.

Herkenbaar?

Dan is het uitbesteden van je backoffice een geruststellende optie.

Wat houdt dat precies in, je backoffice uitbesteden?