“Een sterk merk begint binnen”


Bea Aarnoutse vertelt over een sterk werkgeversmerk

Veel ondernemers worstelen met de vraag hoe ze de juiste kandidaten vinden en vooral behouden. Als uitzendondernemer staat u nog eens voor een extra uitdaging, want u heeft een dubbele reputatie hoog te houden. Tijdens de Dag van de Uitzendondernemer vertelt Bea Aarnoutse, managing director van PROOF Reputation, hoe u in zes stappen een sterk werkgeversmerk bouwt. In deze P.zine doet zij vast een voorzet.

“Was het al lastig om goede mensen te vinden, in de huidige overspannen arbeidsmarkt is het nog veel lastiger. Veel werkgevers zien daarom vooral nu het belang van employer branding. Maar het eigen werkgeversmerk moet áltijd op de agenda staan, niet alleen in tijden van krapte. Tien jaar geleden was het voor veel ondernemers nog lang niet vanzelfsprekend om de eigen mensen centraal te stellen, alles draaide in eerste instantie om de klant. Maar een sterk merk begint binnen. Medewerkers zijn de sleutel naar klanttevredenheid en uiteindelijk dus ook bepalend voor de reputatie van een organisatie. Klinkt logisch, maar hoe doe je dat? Hoe vind je de juiste mensen en hoe zorg je dat zij willen én kunnen doen wat nodig is om bij te dragen aan het doel van de organisatie?

De basis voor een sterke reputatie is een moderne arbeidsrelatie, die gericht is op versterking vanuit wederkerigheid, interactie en dialoog. Dat betekent continu op zoek gaan naar manieren waarop medewerker en werkgever elkaar kunnen versterken. En niet alleen wanneer de medewerker in dienst is! De employer journey begint al vóórdat iemand in dienst komt en loopt zelfs door nadat hij de organisatie verlaat. Een goede samenwerking tussen afdelingen is hierbij essentieel. Werken vanuit een aligned workforce vraagt om een goed verhaal dat wordt vertaald naar verschillende doelgroepen, het formuleren van relevante boodschappen en om het communicatiever maken van collega’s. Het vraagt ook om voorbeeldgedrag van leidinggevenden en om managers die begrijpen wat er van hen verwacht wordt. Elke employer journey begint met weten: het waarom, wat en hoe van de organisatie. Daarna volgen willen, kunnen en uiteindelijk doen. Tijdens de Dag van de Uitzendondernemer neem ik deelnemers mee in de eerste fase van de employer journey en laat zien hoe je in zes stappen bouwt aan een sterk werkgeversmerk.”


Meer weten over employer branding? Koop nu uw kaarten voor de Dag van de Uitzendondernemer en meld u aan voor de kennissessie van Bea Aarnoutse.

“Zorg dat medewerker en werkgever elkaar kunnen versterken.”

Uw verhaal in P.zine?

Laat het ons weten! Wij zijn altijd op zoek naar inspirerende ondernemers.