Let's get digital

5. Zorg voor een goede en veilige website

Geen bedrijf kan tegenwoordig nog zonder website en geen enkele website kan meer zonder SSL. Dit staat voor Secure Socket Layer en betekent dat de verbinding tussen de bezoeker en de website versleuteld is. Bezoekers die invulformulieren op uw website invullen, zijn er op die manier zeker van dat de ingevulde informatie niet direct door eventuele hackers te lezen is. Let er op dat u sinds de ingang van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) een versleutelde verbinding verplicht is.


SEO

Wees daarnaast creatief in de teksten op uw website. Zorg dat ze duidelijk geschreven zijn en dat zoekmachines ze goed kunnen indexeren en vinden (SEO). Als u hierbij geholpen wilt worden, kunt u een bureau dat hierin gespecialiseerd is om advies vragen.

6. Maak gebruik van social media

Dankzij social media kunt u vacatures gemakkelijk verspreiden onder een grote of juist heel specifieke doelgroep. U kunt bijvoorbeeld een Facebook-groep aanmaken voor vacatures voor een specifieke doelgroep. LinkedIn leent zich uitstekend om de vacatures zowel binnen als buiten het eigen netwerk onder de aandacht te brengen. Potentiële kandidaten zien de vacatures op LinkedIn voorbijkomen via de functie ‘vacatures’ of via een melding.

Gebruik uw social media-accounts optimaal. Social media zijn niet alleen handig voor het delen van vacatures, maar ook voor het delen van blogs, tips voor een sollicitatiegesprek of verhalen van kandidaten. Er zijn bedrijven die hun werknemers in een video aan het woord laten over hun eigen baan. Zo’n video kan op YouTube of een ander videoplatform worden geplaatst en eenvoudig via social media worden gedeeld. Onthoud bovendien dat social media ideaal zijn voor interactie met klanten en andere geïnteresseerden. Ga dus vooral in gesprek met hen en laat ze hun mening geven. Dat geeft u extra inzicht in wat klanten willen of vinden. Daarnaast kunt u gebruikmaken van de diensten van Google. Google verzamelt allerlei bedrijfsinformatie. De content die u met Google Post publiceert, wordt direct bij de bedrijfsinformatie op bijvoorbeeld Google Maps weergegeven. Op die manier biedt Google u de mogelijkheid om bedrijfsinformatie, maar ook vacatures of nieuwsberichten te publiceren en zo uw eigen organisatie te promoten.