U bent intermediair of staat op het punt dat te worden

Gefeliciteerd, u heeft gekozen voor één van de leukste vakken die bestaat. Maar… kent u alle ins en outs op het gebied van salarisadministratie en de alsmaar veranderende wet- en regelgeving? Weet u uw weg tot alle relevante subsidies te vinden?


Oftewel: kent u de verplichtingen die u heeft als juridisch werkgever en bent u in staat om uw administratie perfect uit te voeren? Allemaal vraagstukken waar u zich niet mee bezig hoeft te houden als u uw backoffice uitbesteedt. Pay for People vertelt u in deze whitepaper waarom uitbesteden ideaal is voor u als intermediair.

Flexibiliseringstrend vraagt om zekerheid en aandacht

Iedereen is zich ervan bewust dat in Nederland steeds flexibeler wordt gewerkt. In Nederland werken ruim 200.000 mensen op basis van een payrollcontract (cijfers: ABU, 2015). Naar verwachting neemt de flexibiliseringstrend de komende jaren alleen maar toe, en blijft het aantal uitzenduren verder stijgen. Het totaal aantal uitzenduren nam in het tweede kwartaal van 2017 met 4,2 procent toe.

Dit is de grootste stijging uitzenduren in ruim 10 jaar (cijfers: CBS).


Deze flexibiliseringstrend in combinatie met de schaarste aan werknemers vraagt een andere werkwijze van intermediairs. Bedrijven, uw klanten dus, vragen om volledige ontzorging én willen bovenal geen risico lopen.

Dit betekent dat u moet beschikken over alle certificeringen, actuele kennis van wet- en regelgeving, een up-to-date administratie en voldoende liquide middelen. Daarnaast moet u goed op de hoogte zijn van de inzet, de tevredenheid, het verzuim en de re-integratie van uw geplaatste werknemers.


Tijdrovende (en kostbare) bezigheden die wel eens ten koste kunnen gaan van hoofdaspecten van uw werk: aandacht voor uw klanten, het vinden van nieuwe kandidaten en het behouden van uw kandidaten. Om juist daar voldoende tijd voor over te houden, is het uitbesteden van uw backoffice een ideale optie!

Een administratieve dag uit het leven van een intermediair

Op basis van de urendeclaraties, verloont u de uitzendkrachten (werknemers). U zorgt dat de loonstroken wekelijks de deur uitgaan en dat klanten hun factuur tijdig ontvangen. Betalen ze die niet op tijd, dan gaat u hier achteraan. U verwerkt lopende loonbeslagen, verricht nog even snel alle pensioen- en loonbetalingen aan uw eigen leveranciers en draagt er zorg voor dat eventuele voorschotten ingehouden en verwerkt worden.


Tussendoor handelt u telefoontjes af van zieke werknemers, zoekt u vervangende kandidaten voor deze mensen en regelt u de contacten met het UWV. Daarnaast beantwoordt u vragen van werknemers, zoekt u uit hoe het zit met de inlenersbeloning, voert u intakegesprekken en werft u klanten. Tenslotte krijgt u audits om uw certificeringen te behouden en verwacht de Belastingdienst correcte en stipte aangiftes. En alle gegevens en documentatie bewaart u in verschillende systemen en dossierkasten.

Herkenbaar?

Het uitbesteden van uw backoffice kan een goede optie voor u zijn.