Voorwoord
De flexbranche is een even complexe als hybride markt. Veel spelers bieden verschillende diensten aan: uitzenden, werving & selectie, detacheren, zzp-bemiddeling en payrolling. De effecten van economische ontwikkelingen zijn dan ook op verschillende manieren merkbaar voor de verschillende bureaus.
Opvallend is dat generieke grote uitzendorganisaties het in tijden van economische crisis moeilijker hebben dan bureaus in het middensegment. De toekomst van de flexbranche ligt dus vooral in handen van de middelgrote en kleine bureaus. Als zij de kansen die er liggen tenminste ook zien en (be)grijpen. Daar ondersteunen wij hen graag bij. Aanknopingspunten De vooruitzichten zijn dus goed. En als we kijken naar de ontwikkelingen op de markt, denken we dat ze alleen nog maar beter worden. Zeker voor kleine en middelgrote uitzendbureaus die inspelen op de drie specifieke ontwikkelingen in deze whitepaper. Per ontwikkeling geven we een situatieschets en geven we aanknopingspunten om kansen te benutten.
Visie op de toekomst In deze whitepaper delen ook een aantal vooraanstaande arbeidsmarktexperts hun visie op de toekomst van de arbeidsmarkt en in het bijzonder de flexbranche. Ton Sluiter, Job Hoogendoorn en Stijn Baert plaatsen ontwikkelingen in een groter, historisch en toekomstig perspectief zodat we kansen kunnen zien en (be)grijpen. Vragen Als lezen van deze whitepaper vragen oproept, weten we dat we het goed gedaan hebben. Ons doel is namelijk om je te inspireren en motiveren om je bedrijfsprocessen en dienstverlening verder aan te scherpen zodat jouw onderneming nog steviger in de markt komt te staan. Heb je vragen, suggesties of wil je eens met ons van gedachten wisselen, neem dan vooral contact met ons op. Samen zorgen we voor een sterke flexbranche. Dennis Luyten CCO, Pay for People